Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
What type of First Lady Was Michelle Obama: Case Study on Michelle Obama as First Lady
Matějčková, Anna ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kýrová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolemi prvních dam Spojených států. Jejich úloha je často nelehká, protože instituce role první dámy jako taková není nikde oficiálně ustanovena. Přestože tomu tak je, tak se ze strany společnosti stále setkáváme s očekávánímiohledně jejich role, jejich vystupování a odpovědnosti k roli jako takové. Zároveň vliv umožňuje prvním damám využívat svou platformu pro neomezené množství účelů, zejména pak k etablování se pomocí iniciativ. První dáma Michelle Obamová využila platformy velmi inovativním způsobem, díky kterému zároveň využila zájem médii o svou osobu, pro účely propagace svých kampaní. Dále byla Michelle Obamová schopná svým vlivem a přístupem zapojit do svých iniciativ také nové aktéry jako jsou nadnárodní korporace nebo státní představitelé. Díky své autentičnosti a mladistvému přístupu dokázala přilákat a zapojit mladé publikum do svých iniciativ. Michele Obamová byla velmi aktivní první dámou a dokázala svůj vliv využívat jak v rámci popularizace své osoby, tak svých politických agend.
Iniciativy, projekty a přínosy Spolkové republiky Německo v oblasti digitálních knihoven
Taucová, Radka ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Diplomová práce je věnována iniciativám a projektům zaměřeným na digitální knihovny ve Spolkové republice Německo v nedávné minulosti a v současnosti. Úvodní části podávají přehled termínů. Druhá kapitola se zabývá problematikou otevřeného přístupu a jeho prosazováním. Třetí kapitola se zaměřuje na německou koncepci informační politiky a její hlavní činitele: Německou výzkumnou společnost (Die Deutsche Forschungsgemeinschaft, DFG, http://www.dfg.de) a Spolkové ministerstvo vzdělávání a výzkumu (Das Bundesministerium für Bildung und Forschung, BMBF, http://www.bmbf.de) a na související akční programy. Čtvrtá kapitola představuje klíčové iniciativy v oblasti digitálních knihoven: Informace a komunikace (Information und Kommunikation, IuK, http://www.iuk-initiative.org) a Německou inciativu pro síťové informace (Die Deutsche Netzwerkinitiative, DINI, http://www.dini.de) a jejich úlohu při vzniku projektů digitálních knihoven. Podrobněji také popisuje německé specifikum: proces certifikace serverů a předpoklady získání certifikátu. Pátá kapitola chronologicky nastiňuje vývojovou linii a přibližuje vybrané projekty tvořící ucelený systém: zpřístupnění elektronických disertací, repozitáře s otevřeným přístupem a virtuální knihovny z tzv. Oblastí speciálních sbírek (Sondersammelgebiete, SSG,...
Společenská odpovědnost firem jako nový faktor firemní konkurenceschopnosti
Bolfíková, Petra ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Společenská odpovědnost firem (CSR) je pojem v posledních letech hodně populární, ačkoliv ne úplně nový. Spousta - především velkých, multinacionálních firem - byla donucena chovat se odpovědně ke své společnosti a ne ji využívat. Tlak především veřejnosti a spotřebitelů pomocí jejich kupní síly jim v podstatě nedal jinou možnost, pokud tyto firmy chtěly přežít i do budoucnosti. Společenská odpovědnost firem se dá využít ale i obráceně ? jako prevence a výhoda firmy. Nejenže CSR prospívá životnímu prostředí a společnosti jako takové, ale i firmě samotné tento koncept přináší spoustu výhod ? od snížení nákladů úsporou energie a odpadů, přes udržení a snadnější získávání kvalitních zaměstnanců až po snížení nákladů na risk management a zlepšení reputace. Ačkoliv se může zdát, že CSR je pouze pro velké firmy, opak je pravdou. Malé a střední podniky mají ke svému okolí daleko blíž než jejich větší protějšky a často už nějaké aktivity v rámci CSR provádějí, aniž by o tom věděly. Co těmto malým a středním podnikům chybí je strategie implementující CSR do každodenních činností firmy a prostupující celou firmu od nejvyššího vedení až po nejníže postavené pracovníky. Problémem je také malá komunikace CSR s okolím, časté příliš úzké chápání CSR jako pouhé firemní dárcovství a její zaměňování s marketingovým nástrojem a PR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.